Безперечно, саме брак офіційної інформації і призвів до того, що містом почали ширитися чутки, що гроші за стоянку збирають не працівники спеціалізованого підприємства, а аферисти. Лише цього тижня на Поштовій, 3 офіційно поінформували: в центрі міста дійсно стоянки платні. Їх обслуговує відновлене комунальне підприємство "Уж-Енергія". Чому ужгородців не повідомили про це у муніципальній газеті та на офіційному сайті міськради перед тим, як випустити на вулиці паркувальників, незрозуміло.
Нагадаємо: раніше за негласної підтримки екс-мера Сергія Ратушняка з ужгородських водіїв гроші за стоянку здирала приватна фірма. Вона зникла з міста майже одразу, як Окружний адміністративний суд Києва заборонив чіпляти на колеса "краби". Напевне, у цивілізованих умовах ділкам працювати стало невигідно. З тих пір, а саме з літа 2010-го, за паркування у центрі Ужгорода не треба було платити.
Рішення про відновлення платних парковок Ужгородський міськвиконком прийняв 1 лютого. Мер Ужгорода Віктор Погорєлов наголошує: крім засилля автомобілів в історичному центрі, зробити такий крок змусив і новий Податковий Кодекс, який передбачає надходження до міської казни саме з парковок. У центрі міста водії сплачуватимуть за стоянку на площах Жупанатській, Корятовича, Петефі, вулиці Фединця. Також місце для паркування стане платним на окремих ділянках проспекту Свободи, вулицях Мукачівській, Заньковецької та Перемоги. 220 квадратних метрів оголошено платною стоянкою і у Боздоському парку.
Година парковки коштує 2 гривні. За словами начальника управління майном міста Олексія Касперова, такий тариф встановила ще попередня місцева влада. Поки його залишили на тому ж рівні, хоча він і не є рентабельним. Та невдовзі розроблять нову, економічно обґрунтовану ціну. 50 % із прибутку КП "Уж-Енергія" наповнюватимуть безпосередньо бюджет міста. Решта піде на сплату податків, зарплату працівникам, а також купівлю сучасних паркоматів (згідно з "Правилами паркування транспортних засобів" вони із 2012 року мають обов'язково бути на кожній платній стоянці країни. – Авт.).
Водії, які відмовлятимуться платити за парковку, каже пан Касперов, матимуть справу з муніципальною поліцією – ті складатимуть адмінпротоколи щодо порушення Правил благоустрою. Якщо треба, залучать і працівників ДАІ.
А тому, хто заплатив за стоянку, працівник КП має обов'язково дати чек. "Загалом, організація сервісу паркування в місті ще триває, – додає начальник управління майном міста. – Тобто робота нашого паркувальника зводиться не лише до того, щоб взяти від водія гроші. Працівник має допомогти заїхати та виїхати зі стоянки, а також, у разі потреби, навіть допомогти відкрити дверцята чи, приміром, скласти сумки в багажник водієві-жінці. Представника КП шофер впізнає за спеціальною формою та бейджиком".
"Паркувальники працюють із 8-ої ранку до 5.30 вечора, – розповів начальник КП "Уж-Енергія" Нуцу Марина. – Найближчим часом у нас будуть і номери телефонів, і диспетчери, які відповідатимуть на можливі скарги водіїв". До слова, нині повноцінного офісу нове КП ще не має. На питання, коли на стоянках буде дорожня розмітка, як цього вимагають "Правила паркування транспортних засобів", Нуцу Іванович відповів: нанесуть одразу, як тільки дозволить погода.
Ярослав ГУЛАН, фото автора