Перед зимовим сезоном багато водіїв задаються питанням: а чи потрібно мені поставити зимові шини з шипами? Це досить специфічна гума, яка підходить не для всіх регіонів, і не для будь-яких погодних і дорожніх умов. Так що питання цілком закономірне. У чому специфіка зимових шипованих шин, в яких випадках вони доречні і чому вони потрібні саме вам? Спробуємо розібратися.
Підбираючи шини для зимового сезону, водії стають перед вибором: фрикційні або шиповані? Є три основні умови, коли шиповка має сенс:
Завдяки численним сталевим голкам, які розпорюють крижану кірку і сніговий наст, покришки зберігають керованість і ходимість, тримають трасу і забезпечують максимальну безпеку на дорозі. Шиповані шини показують відмінне гальмування в складних зимових умовах. Розташовані по всій поверхні протектора шипи забезпечують покришкам маневреність, плавне входження в повороти, стабільне зчеплення при русі в будь-яких напрямках.
Шиповка може врятувати, якщо дорога покрита так званим чорним льодом. Це найбільш небезпечний тип обмерзання, коли ділянка траси або вся дорога покрита тонким, практично не відрізняється від полотна шаром льоду, який відрізняється підвищеним рівнем ковзання. Наїзд на таку ділянку на великій швидкості може спровокувати втрату управління, аж до того, що машина перевернеться або вилетить на зустрічну смугу. Особливо це небезпечно на регіональних трасах, де велика кількість автомобілів рухається з високою швидкістю.
Важкий, щільно утрамбований сніг – ще один тип покриття, коли шиповки будуть доречні. На фрикційних покришках такий сніг може сильніше звичайного забивати дренажні канавки і зчіпні ламелі, так що шина перетворюється на сліковую, втрачає керованість і стабільну курсову стійкість. Гальмувати або підніматися на височину на таких шинах дуже небезпечно. Шипи розпорюють поверхню укоченого снігу, забезпечуючи ходимість і маневреність покришок.
На глибокому пухкому снігу фрикціонки теж не завжди справляються зі своїм завданням. Вони можуть загрузнути в колії або почати буксувати. І тут шипи виконують роль основного зчіпного елемента. Снігова каша швидко і ефективно викидається з плями контакту, дозволяючи зберегти керованість і ходимість на складній ділянці траси.
Нарешті, шиповані шини незамінні, якщо у Вашому регіоні спостерігається тривала сувора зима. Короткий період міжсезоння змінюється сильними морозами і рясними снігопадами? Значить, вам точно слід підбирати шиповку. Для регіонів з м'яким кліматом або короткими зимами цілком підійдуть фрикційні покришки.
Є думка, що шиповки – дуже галасливі покришки, які не можуть забезпечити досить впевнену керованість і ходимість на голому асфальті, без снігу і льоду. Колись це було саме так. Але технології не стоять на місці. Інженери шинних брендів постійно модернізують і вдосконалюють свою продукцію, змінилися і шиповані шини.
Підвищився комфорт таких покришок на звичайних дорогах, знизився вплив на дорожнє покриття, а безпека шин залишилася на колишньому високому рівні. Крім того, інноваційні компоненти компаунда, які активно вводяться в експлуатацію, в поєднанні з новими рішеннями в дизайні протектора роблять шини більш тихими. Виробники використовують своєрідний амортизатор, щоб приглушити звук шипованих шин на асфальті, і цей звук стає набагато менш помітним. Наприклад, в шипованих зимових шинах Nokian Hakkapeliitta між шиною і підставою шипів використовується м'який шар гуми – екологічна амортизуюча подушка. Він діє подібно пружині, підвищуючи акустичний комфорт в різних швидкісних режимах.
Збільшуючи кількість шипів на одній покришці, виробники автогуми вирішили питання м'якості ходу на асфальті. Ті ж Nokian Hakkapeliitta рухаються більш плавно і легко, за рахунок гумової подушки шипів. А міцний склад металу, з якого сьогодні робляться зчіпні голки, дозволяють їм довше служити, не зношуючись і не гублячись, навіть при тривалому пересуванні по сухому асфальту.