В дитинстві та юнаком я щиро вірив у попівські казочки про злидні, неохайність і тупість як щось дуже високодуховне, та відповідно у баєчки про заможність, чепурність і розум як щось геть аморальне. І про все те не вік і не два сурмить з амвона заповзятливий попик. Його потай підтримує лінивий штат сільради, ласий на гріш тамтешній скоробагатько й завжди напідпитку брутальний дільничний мент. Приблизно так виглядає триперстне ботвиння нинішньої сільської влади. Там, унизу, безумовно, працює на них кмет. Смерд, ясно, мало кому цікавий. Як і земля! Бита, орана переорана. Зрештою, годувальниця. Байдуже. Головне, вчасно тому ж таки попові відбути вивчені на зубок утреню, службу, вечірню та принагідно, звісно, не за п'ятак: похрестити немовля, повінчати молодят і відправити в „лоно Аврамове" покійника, а там по всьому хоч трава не росте. Серйозно нікого не цікавить окремо взята людина. Марудно, виявляється, і складно.
Перше ніж вступити до університету, працював я після війська робітником на Тересвянському деревообробному комбінаті. Щодня доїжджав з односельцями в кузові вантажівки на роботу за тридцять кілометрів. Якось, пригадую, один із землячків, страшенне ледащо, запропонував покинути нелегкі заробітки й податися до Одеси в семінарію вчитися на попа. Я, зрозуміло, відмовився, а він таки поїхав і вивчився, одружився, наклепав діток і тепер, кажуть, десь на півдні має добру парафію, живе неабияк, ще й рідню підтримує гривнею. Десь тоді й закралася у мене думка, що на попа може вивчитися будь-хто, навіть останній ледар, і відпала повік охота задурманювати людські голови християнськими приповідками.
Хоч... Маю одну історію про нелегку долю священнослужителя саме з покликання.Йванко, назвемо його так, ріс без батька далеко від села, рідко, може раз у рік, відвідував храм. Там, напевне, і загорівся бажанням мати те, чого не було ні в кого з присутніх у церкві, крім у самого попа: золота риза та пишна камилавка, мов корона. Змалку, випасаючи худобу, він тільки те й робив, що на вигоні бавився у церкву, збиту самотужки з фанери. З бляшанки та олив'яних дротиків зладнав був кадило, кидав туди кілька розпечених жаринок. І потай, наряджений у материнський плат, «алілуяням та господи помилуй» відправляв християнські обряди. Завважте, що сам, без стороннього навіювання, виявив гостре зацікавлення до попівства... Потому, коли виріс і закінчив школу, твердо вирішив іти вчитися на священика. Але страшенно боявся їхати один до великого міста, щоб здати в семінарію документи. Звісно, я допоміг. Адже свого часу я сам-самісінький брав збайдужілий до ближнього Київ. І не з розмов знаю, як попервах мулько неотесаному селюкові в міській шкаралущі. Тож, коли зарахували його до тої чорноформеної братії, перегодом провідав і застав я Іванка з однокашниками на вечірні в Аннозачатіївській церкві лаври. З-поміж них одразу звернули на себе увагу кілька вгодованих і ситих бузерантів-педерастів.
Безсоромні отроки в чорних, застібнутих під шию одностроях цинічно та хтиво голодними й хижими очима поїдом їли своїх однолітків. Тоді і вкмітив я, що на вітчизняному Афоні коїться щось не те. Семінаристи в криласах, грубо кажучи, викобилювалися під час служби, грали варьята, корчили гримаси. Наш Іванко, слід віддати йому належне, десь окремішньо мрів у потемках, не брав участі в тій комедії. Потому, вже надворі, я запросив його до себе в гості. Ми з дружиною й дітьми ґречно зустрічали б, ще й на дорогу надавали йому гостинців. Але він не приходив, і тільки раз, у неділю, випадково здибався нам у парку, неподалік ґраток Верховної Ради. Він був знову з однокашниками, чимось, здалося мені, пригнічений, і не подав вигляду, що знаємось, коли зустрілися поглядами. Я про себе тишком заспокоївся, що він, либонь, як майбутній парох, просто уникає світського столичного життя з його гріховністю. Чому я так повівся... Можу лише здогадуватись... Але, менше з тим. Іванко відтак одружився, закінчив семінарію, став батьком, і отримав у присілку Вовчий невелику парафію. Потому, років через десять, грянув грім серед ясного неба. Про тихого й скромного отця Іоанна (Іоанн, до слова, жид. означає "Яхве ласкавий") покотилася погана слава. Мовляв, у присілку схиляє хлопчаків до любощів. Таке розголосили по всьому району батьки тих немовби скривджених. Хоч, у самого Йвана – фатю і дівча, паніматка, велика рідня по довколишніх селах. І божився, і клявся бідолаха на „Біблії", та марно. Плітки в окрузі про його схильність до педофілії змусили нашого Йвана з дітьми та жоною покинути присілок і перебратися за кілька районів до іншої парафії.
Минув відтоді рік, або й два, непричком на торжку в Сваляві розговорився я з перекупкою грибами. Слово по слову, виявилося, що вона живе в тому присілку. Про так поцікавився в неї: хто у Вовчому тепер попує?.. Молодиця, трохи напідпитку, дала язику волю. Виявляється, нині в них править у церкві родич одного з тих нібито зневажених дітлахів. А всю ту історію з бузерантом-попом вигадала і затіяла одна знатна й побожна familia в присілку, небіж якої закінчував семінарію. Святі та божі з Вовчого таким побитом викурили з парафії благуватого панотця Йвана й посадили натомість кревне поріддя. Що тут скажеш... Співай анафему попам! Повідала мені на торжку перекупка грибами.
Мушу сказати, десь закралася тоді в мене думка щодо його, о. Іоанна, потягу до хлопчиків. Можливо, там, у присілку, він з роками згадав про свої солодкі хвилини в семінарії, коли бузеранти відкрили були йому, неофіту, джерело задоволення. Та через своє простацтво сільський піп (що не кажіть – дикі гори вам не людна лавра) не зміг достукатися до твердолобої фатьовні, дохідливо передати їм набуті знання. Сопливі мастурбатори, видно, такої навальної відвертості не чекали від просунутого в столиці панотця, розгублено кинулися до своїх батьків приблизно з такими словами: „Йой, пан священик залицявся до нас, давав цукру і ліз у клин". Розгнівана старшина, звичайно, не могла допустити розпліднення педофілії в поселенні, мерщій розголосила лихі наміри невдалого збоченця. Проте факт залишається фактом, – нині в присілку править у церкві фамільний піп. І так само, можливо, тільки трохи з інакшим сюжетом отримують хлібні парафії вчорашні випускники семінарій і духовних академій. То, скажіть, про яку погодженість Бога з церквою може іти мова! Облуда править світом.
P.S. Днями дійшла до мене чутка, що отець Іоанн знову погорів на педофілії, втратив парафію та сім‘ю, й узяв його на поруки один з безлічі монастирів Закарпаття.
Михась 05.03.2013 / 14:15:51
До такого витрвору думаю треба дещо зауважити. По перше в суспільстві склалася не вірна думка про Церкву. А саме Церква це суспільство грішників та людей які потребують допомоги, а не гарнізон святих і безгрішних! По-друге хто що шукає в Церкві та священиках той то і знаходить для себе: у випадку пана Ярослава то Він там бачить тільки голубих педофілів, маргіналів які обдирають з людей останню копійку. Ну як кажуть кожен у міру своїх думок, переживань та проблем.....далі думаю продовжувати не потрібно.
А хто шукає Бога той не дивиться ні нащо: і ніхто не скриває чи не ідеалізує що такого нема. Тому що Церкву як будь-який інший соціальний інститут населяють схильні до гріха люди, а не прибульці з космоса. Треба просто починати з себе а не вказувати на інших. І всіх одною мастю голубизни і педофілії покривати не треба. Тому що є в Церкві і хороші її служителі які трудяться на її благо та суспільства!
Слов’янин 04.03.2013 / 19:25:09
3537 Все правильно написано. Респект.
Михайло АВТОРОВІ 04.03.2013 / 11:52:38
Справді хороший текст. Та й підмічено усе досить влучно. Але от епілог, хоча й викривальний, та якийсь похмурий: "І так само, можливо, тільки трохи з інакшим сюжетом отримують хлібні парафії вчорашні випускники семінарій і духовних академій. То, скажіть, про яку погодженість Бога з церквою може іти мова! Облуда править світом".
А можна ще добавити: "Сатана там править бал".І це не буде перебільшенням. Але ж "хлібні парафії" прагнуть отримати,(і цинічно отримують!) не тільки люди в сутанах, але і в мантіях, і просто голодранці, яким нічим похвалитись перед суспільством, хіба що ненаситною жадобою до наживи, прикриваючи ниціість засобів величністю мети - ЩОБ КРАЩЕ В СВІТІ ЖИЛОСЯ (усе ж бо для блага народу).
Але, погодьтеся, то вже не клопіт Творця. Він привів нас у світ і дав СВОБОДУ ВИБОРУ. Вибір ЗА НАМИ. І з кожного спитають. Суддя буде для всіх ЄДИНИЙ І СПРАВЕДЛИВИЙ.
3537 04.03.2013 / 09:24:02
2Слов'янин 2013-03-03 / 23:19:39
Лише для самоосвіти:
www.liveinternet.ru/users/m-12/post221160100/comments
Слов'янин 03.03.2013 / 23:19:39
Ясна річ, що не загони голубих "андріїв"
Андрей 03.03.2013 / 21:19:46
"життя припинеться." серйозно?!
"Хто буде народжувати і виховувати діточок, давати освіту, орати землю, освоювати космос, захищати Батьківщину?" - бойові отряди стурбованих "славянінов", хто ж іще.
Русин 03.03.2013 / 15:55:06
Майже пан Орос хоче йби патріярха Кирило подав за папов у відставку. Шкода труду.Сесе мало ко читат і на велику сенцацію не тягне. Тай патріярхи ни папи, вни ся низнают ганьбити.
3Луг 02.03.2013 / 20:53:38
Се з якого Лугу туй ся розкудахкали?
2Луг 02.03.2013 / 20:00:29
Правду маєте. І Корятович також. Тать кідь наш Aутор такий докус розумний, зашо пак не пушов на пана превелебного ся уучити ги один із землячків, страшенне ледащо? І розумніший і працьовитіший! Нинька пак не треба му било би у трупарни на кинір з мастьов си заробляти, як літісь, ги сам туйка писав. Та пак не писав би туйка ги даякий лузер.
А шо, пак у сонце-поклоникув серйозно дакого цікавить одонаджено узятий челянник? У них не марудно, і не складно?
Корятович 02.03.2013 / 17:36:12
Замість до монастира у 'диких горах' то чому ви Ярославе не пропонували Іоанну перейти обряд до сонце-поклоників? Десь у 'столиці' ближче до вас, де ви би могли з вашою глибокою затурбованістю, йому допомогти?
Луг 02.03.2013 / 15:48:39
Сися істинно арійська глубокодумна біличача мулька уже не перший раз туй пропагуєся...
Пан Баклажан 01.03.2013 / 22:23:50
Пане Слов"янин, що то за логіка - "якщо кожен почне брати з них приклад і піде до монастиря"?
Та з чого б це? Які бонуси у монастирського життя? Описана Оросом педерастія та педофілія? Задля цього кожен захоче покинути світське життя, де все дозволено (включно з педерастією)?
Хай собі люди живуть як хочуть. Хочуть - в монастирях, хочуть - віддають останні гроші попові, хочуть - пропивають/програють, хочуть - віддають в фонд порятунку хворих дітей чи блохастих псів. Головне - аби без примусу.
Слов'янин 01.03.2013 / 20:37:31
Суспільсву навязали стереотип про начебто святість монахів, з яких порібно брати приклад. Не хочу їх мастити однією фарбою - там різні люди трапляються. Але, якщо кожен почне брати з них приклад і піде до монастиря - життя припинеться. Хто буде народжувати і виховувати діточок, давати освіту, орати землю, освоювати космос, захищати Батьківщину? Таку країну можна брати без жодного пострілу, бо спрацьовує інформаційна зброя.
Elle 01.03.2013 / 19:33:55
Дурдом .Фальшива релігія та фальшиві провідники. Cудити!