Що заливають у бак на закарпатських заправках?

Про це свідчать дані перевірок Держспоживстандарту. За результатами перевірок 2006 року виявлено зловживання в торгівлі пальним на 70,6 % українських автозаправних станцій.

Що заливають у бак на закарпатських заправках? Як зазначили у прес-службі Держспоживстандарту, недоліки виявлено у 1166 зі 1651 перевірених протягом року АЗС. За результатами перевірок, проінспектовано понад 37,2 млн
літрів бензину, з якого забраковано та знято з реалізації 4,7 млн
літрів (майже 12,6 %).

Основними виробничими дефектами, за якими бракувались нафтопродукти, були невідповідність вимогам ДСТУ через занижене октанове число, завищені масові частки бензолу та сірки, завищений сумарний вміст ароматичних вуглеводнів та ін.

У багатьох з перевірених АЗС встановлено порушення Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, основними з яких є відпуск замовленої дози нафтопродуктів не повною мірою, неукомплектованість зразковими мірниками, відсутність документів про якість та безпеку, відсутність передбаченої Правилами інформації щодо виробника нафтопродуктів, дати виготовлення, сертифікації нафтопродуктів тощо.

Не втішніша картина і на закарпатських автозаправках. Протягом минулого року, як повідомляла заступник директора ДП «Закарпаттястандартметрологія» Вікторія Шуста, перевірялася якість нафтопродуктів на нафтобазах та складах паливо-мастильних матеріалів десяти підприємств, які займаються зберіганням та гуртовою торгівлею нафтопродуктів. Відтак на трьох з них виявлені порушення вимог стандартів, норм та правил при зберіганні, що призвело до зниження якості нафтопродуктів. Заборонено реалізацію трьох партій нафтопродуктів, які не відповідали вимогам стандартів за наявністю механічних домішок: партію дизельного пального марки Л-0, 2-62 кількістю понад 2 тонни та дві партії бензину автомобільного марки А-95 кількістю близько 180 тонн.

УКРАЇНСЬКИЙ БЕНЗИН У 6 РАЗІВ ШКІДЛИВІШИЙ ЗА ЄВРОПЕЙСЬКИЙ

Співробітники ужгородських СТО скаржаться: раніше найчастішими були поломки ходової частини машини — давалися взнаки погані дороги. Сьогодні водії просять полагодити паливну систему — саме вона виходить з ладу, якщо бензин неякісний.

Володимир, автослюсар: «Буває таке, коли водій каже, що заправляв 95-й бензин, а як знімаємо бензонасос, то викрутка може прилипати до руки, і бензин незрозумілого запаху і кольору».

Віталій Бойко, директор СТО: «Низька якість бензину в першу чергу позначається на свічках. Ось, припустимо, свічка з машини, що їздить на 95-му бензині, червоного кольору. А відтак відзначаються перебої в роботі двигуна, утруднений запуск, особливо вранці».

Якщо свічки почорніли чи почервоніли, фахівці радять відразу ж їх змінювати. Ламаються від розведеного бензину і форсунки інжекторів — це частина двигуна. Їх доводиться чистити на спеціальному стенді. Автослюсарі рекомендують проходити цю процедуру кожні 20 тисяч кілометрів.

На думку Олега Хатнюка, директора інституту споживчої експертизи — однієї з небагатьох приватних організацій, що займається дослідженням якості бензину і моторних масел — вітчизняні вимоги до рівня сірки в бензині сильно занижені:

— У Європі гранично припустимий рівень вмісту цієї присадки приблизно в 6 разів менший, ніж у нас. Навіть подекуди в Росії, наскільки мені відомо, вимоги жорсткіші. Те ж стосується бензолу. Ці присадки дуже забруднюють навколишнє середовище, тому в цивілізованих країнах до їх використання підходять вкрай жорстко. Крім того, одним з найсуворіших показників якості автомобіля в Європі зараз стає екологічність двигуна, а критерієм якості палива — вміст шкідливих присадок.

На думку експерта, українські вимоги до бензину посилять у найближчі п’ять років, але тоді наші нові стандарти знову будуть позавчорашнім днем порівняно з загальноєвропейськими. До того ж європейський бензин, що набагато чистіший і кращий за наш, обходиться тамтешнім автомобілістам дешевше (якщо виходити з європейського рівня життя) — 0,8—1 євро за літр бензину рівня А-95.

ВІД ЗАПРАВКИ ДО СУДУ

Якщо ваш автомобіль вийшов з ладу в результаті використання неякісного бензину, необхідно пам’ятати, що, купуючи бензин на АЗС, ви вступаєте в правовідносини з продавцем бензину — АЗС, що регулюються нормами Цивільного кодексу і Законом «Про захист прав споживачів».

Якщо ви після чергового заправлення знайшли які-небудь несправності в автомобілі, варто негайно звернутися з претензією до представника фірми, якій належить АЗС. У разі відмови в задоволенні ваших вимог з компенсації завданої неякісним бензином шкоди, варто звернутися до управління у справах захисту прав споживачів. Якщо ви постраждали від використання неякісного бензину, а ваш автомобіль використовується для особистих цілей, не зв’язаних з підприємницькою діяльністю, юристи зможуть домогтися компенсації з боку АЗС завданої вам шкоди.

Варто пам’ятати, що АЗС як продавець несе повну відповідальність за неналежну якість товару, в тому числі і за заподіяння шкоди майну споживача внаслідок використання неякісного палива. Закон «Про захист прав споживачів» говорить: шкода, заподіяна життю, здоров’ю чи майну споживача внаслідок недоліків товару, підлягає відшкодуванню в повному обсязі.

Після заправлення треба обов’язково зберігати касовий чек про оплату, оскільки він є основним доказом факту покупки пального. Якщо ж ви не зберегли чек, це не позбавляє вас права пред’явити претензію. Факт покупки можна довести, наприклад, показаннями свідків заправлення, або особами, котрі перебували разом з вами у момент заправлення. У разі, якщо ви відправили автомобіль на сервіс, до ремонту є сенс викликати представників АЗС для проведення огляду і вилучення проби пального.

Після цього потрібно звернутися зі скаргою в транспортну інспекцію, яка повинна провести контрольну перевірку продаваного на АЗС пального і повідомити вам про результати, що будуть доказами в суді.

Якщо ви постраждали від використання неякісного бензину, у претензії до фірми, який належить АЗС, необхідно вказати, коли ви придбали пальне, якої марки, у якому обсязі. Описати несправність, що виникла в автомобілі через заправлення неякісним пальним, і додати підтверджуючі документи (висновок станції технічного обслуговування, експертний висновок, касовий чек). Далі ви маєте право зажадати відшкодування заподіяного збитку у встановлений вами розумний термін. Підтвердити суму збитку ви можете, пред’явивши рахунок на оплату ремонтних робіт, чи, якщо ремонт уже зроблений, квитанцію про його оплату.

АЗС може не погодитися з причиною несправності вашого транспортного засобу. Тоді за згодою сторін може бути призначена незалежна експертиза. Якщо експертиза встановить причиною несправності неякісний бензин, витрати на експертизу повинна нести АЗС. У противному разі, АЗС має право зажадати з вас відшкодування витрат на експертизу. Навіть якщо експертиза не на вашу користь, це не позбавляє вас можливості заперечувати висновок у судовому порядку.


Єва Деметер
16 березня 2007р.

Теги:

Коментарі

НОВИНИ: Економіка

01:25
Закарпатське вино отримало офіційне географічне зазначення: що це означає
20:19
/ 1
Кабмін вніс до реєстру індустріальний парк "Тячів" площею площею понад 60 га
19:25
/ 1
Видобування солі на Закарпатті зупинилося з початку березня через конфлікт співвласників
17:49
Закарпатське вино офіційно отримало спеціальне географічне зазначення
17:41
/ 1
У І кварталі 2024 р. Закарпаття імпортувало товарів на $189 млн більше, ніж експортувало
11:34
Дозвіл на видобуток піску біля Ужгорода терміном на 20 років продали з аукціону за 4,5 млн грн
11:29
"Укргазвидобування" розвиватиме на Закарпатті генерацію електроенергії з газу та "розкриватиме" його геотермальний потенціал
13:36
Суд відкрив справу про банкрутство кондитерської фабрики "АВК" в Мукачеві
13:50
Через змову на аукціоні Держгеонадр суд визнав недійсним спецдозвіл групи "Голден Тайл" на користування родовищем глин на Закарпатті
16:23
На Закарпатті торік із загального обсягу вирощених зернових та зернобобових культур 69,6% займає кукурудза, 26,1% – пшениця
17:57
З початку року найбільший товарообіг, за інформацією Закарпатської митниці, здійснювався з Німеччиною, Італією, Угорщиною, Чехією та Словаччиною
13:40
Завершено монтаж зернових елеваторів сухого порту "Термінал Чорнотисів" на Закарпатті
01:35
Чеський приватний перевізник RegioJet готовий інвестувати в електрифікацію євроколії на ділянках Чоп-Мукачево і Чоп-Ужгород
01:18
/ 3
Розпочалася чергова спроба визнати банкрутом Солотвинський солерудник
14:34
/ 2
McDonald's знову хоче відкрити ресторан в Ужгороді. Цього року
11:08
Фермери з окупованої частини Херсонщини знаходять себе у тепличному бізнесі на Закарпатті
14:16
NSV Group і представники Італії, Німеччини та Польщі провели переговори щодо побудови на Закарпатті інтермодального логістичного центру Horonda Platform
16:30
Торік, в порівнянні з 2022-м, експорт на Закарпатті становив 69%, а імпорт – 84,5%
11:33
/ 1
На Закарпатті відкрили новий митний термінал
16:43
/ 1
Прокуратура взялась за компанії групи Голден Тайл, які з грубими порушеннями придбали закарпатські родовища глин
15:03
/ 8
На аукціоні за 13,87 млн грн продають землю та адмінбудівлю колишнього "Ужгородтеплокомуненерго" в центрі Ужгорода
15:19
/ 3
"Перечинське" "Френдлі Віндтехнолоджі" програло "ужгородцям" суд за родовище андезиту біля Ужгорода, продане за 75 млн грн
10:51
/ 7
За грантами, отриманими на сади, в Україні лідирує Закарпаття
22:08
/ 20
Під велетенський деревообробний завод на Закарпатті зареєстрували індустріальний парк
21:56
У 2023-му через Закарпатську митницю експортовано товарів на майже 32 млрд грн, а імпортовано на понад 106
» Всі новини