"Друзі Боржавської вузькоколійки" розкритикували організацію проекту "Історичний потяг на Боржавській вузькоколійці 2017" через "неадекватні дії"

Відповідні зауваження в соціальній мережі Фесбук від імені вказаної спільноти опублікував активіст з відновлення закарпатських вузькоколійних залізниць Денис Добра.

"Друзі Боржавської вузькоколійки" розкритикували організацію проекту "Історичний потяг на Боржавській вузькоколійці 2017" через "неадекватні дії"

На початку 2017 року в засобах масової інформації набув розголосу проект, анонсований Закарпатською ОДА, товариством ОстГлейзе та Укрзалізницею «Історичний потяг на Боржавській вузькоколійці 2017». Активісти руху «Друзі Боржавської вузькоколійки» вітали таку ініціативу обласної влади, адже про подібний проект йшлося на робочих зустрічах в стінах Міністерества інфраструктури України, та очікували на конструктивну співпрацю для реалізації напрацювань з розвитку туристичого руху на вузькоколійці за останні роки. 

Для проведення пілотного проекту «Історичний потяг на Боржавській вузькоколійці 2017» було прийняте рішення перемістити паровоз Гр 280 з оборотного локомотивного депо Гайворон регіональної філії «Одеська залізниця» до оборотного депо Берегове регіональної філії «Львівська залізниця» на час проведення вказаного проекту на серпень 2017 р. Після закінчення проекту було заплановано повернути паровоз Гр 280 до оборотного депо Гайворон.

Весь період підготовки і реалізації проекту «Історичний потяг на Боржавській вузькоколійці 2017», на нашу думку, супроводжувався неадекватними діями координатора товариства ОстГлейзе спільно з представниками Закарпатської ОДА та Львівської залізниці. Це можна пояснити на тому прикладі, що розклад руху потягу, вартість квитків і будь-яку логістичну інформацію неможливо було отримати від організаторів. На поштову адресу руху «Друзів Боржавської вузькоколійки» ми отримували багато листів з запитами про невідповідність анонсованих подій реаліям, про зірвані без жодних пояснень рейси. Найбільш проблемним фактом є те, що протягом серпня місяця залізничний пасажирський рух Виноградів – Хмільник – Виноградів, який і так відбувається обмеженим три дні в тижні, взагалі був скасований. Це фактично паралізувало сполучення для місцевих жителів в дні ярмарків у м.Виноградів, куди селяни регулярно доставляють залізничним транспортом продукцію, а також позбавило туристів можливості реально відвідувати с.Шаланки та ст. Хмільник. 

При підготовці проекту до його реалізації не було заздалегідь залучено туроператорів та власників сільських садиб. Вся підготовка звелася до формального відкриття маршруту з наївною самонадією, що туристи завтра поїдуть тисячами. Думка та досвід експертів з організації туристичного руху до уваги взяті не була. 

Громадський рух «Друзі Боржавської вузькоколійки» спільно з ГО «Боржавська ініціатива» за останні роки успішно реалізовував туристичні залізничні проекти, коли були повністю сплачені рахунки Укрзалізниці за надані послуги, і виглядає дуже дивним той факт, що проект «Історичний потяг на Боржавській вузькоколійці 2017» реалізувався без жодного економічного обґрунтування та прогнозу залучення туристичних потоків.

Ми підтримуємо висновки експертів стосовно пілотного проекту «Історичний потяг на Боржавській вузькоколійці 2017» в наступних пунктах: 

– у оборотному депо Берегово відсутнє необхідне обладнання, фахівці з ремонту паровозів, а також паровозні бригади, що мають досвід обслуговування в тому числі вузькоколійних паровозів;

– анонсований маршрут Берегово – Хмільник – Виноградів – Хмільник – Берегово був змінений на Іршава – Хмільник – Виноградів – Хмільник – Іршава. Координацію проекту та внесення змін на місці здійснював представник організації OstGleis з представниками ДН-5 та моторвагонного депо Королево. Зміна маршруту спричинила чимале невдоволення серед туристів, які розраховували логістику пересувань відповідно до розкладу руху автобусів та залізничного транспорту; 

– переговори представниками організації OstGleis та Закарпатської ОДА стосовно різних питань здійснювались з представниками апарату управління ПАТ «Укрзалізниця», регіональної філії «Львівська залізниця», Ужгородської дирекції залізничних перевезень (ДН-5), що спричинило відсутність єдиного організаційного центру та відсутність можливості для координації, контролю проекту та визначення відповідальних, а також своєчасного інформування пасажирів про зміни у розкладі; 

– погано здійснена робота з залучення туристів (за яку відповідала організація Ostgleis), наслідком чого стала незначна заселеність поїзда, збитковість проекту; 

– перегін Хмільник – Іршава закритий, електрожезлова система сигналізації опломбована, незрозумілі умови щодо можливості здійснення маневрів по станції Іршава. Переїзди з автомобільними дорогами на цьому перегоні не підготовлені, в багатьох місцях головки рейок розташовані нижче рівня ґрунту або на рівні асфальтного покриття. Це спричинило удар крейцкопфа правої парової машини паровоза об асфальт з подальшим зламом золотникових кілець, що стало причиною відставлення паровоза Гр-280 по станції Хмільник 12.08. Внаслідок цього, із запланованих 8 поїздок з паровозом відбулися лише 3; 

– колія на ділянках Виноградів – Хмільник – Іршава та Берегово – Хмільник перебуває у поганому стані, габарит на ділянках Берегово – Хмільник та Хмільник – Іршава не підготований, видимість обмежена, рух поїзда здійснюється зі швидкістю 15 км/год. Для організації туристично привабливого поїзда необхідно виконати ремонт колії та підвищити швидкість руху; 

– вугілля, надане регіональною філією «Львівська залізниця», а також Закарпатською ОДА, не придатне для використання на паровозі, спричинило значне коксування та залив колосникової решітки паровоза, що потребувало тривалого часу для усунення паровозною бригадою з оборотного локомотивного депо Гайворон, що має тривалий досвід роботи на паровозі Гр 280 та відзначається високим професіоналізмом. Опалення паровоза надалі здійснювалося дерев’яними шпалами.

За інформацією ПАТ «Укрзалізниця», їм не надходили проекти щодо подальшого розвитку туризму на Боржавській вузькоколійці ні від регіональної філії ЛЗ, ні від інших суб’єктів. Також не визначені джерела фінансування подібних проектів. Витрати на вантаження та переміщення паровоза, експлуатаційні витрати повністю лягли на підрозділи Товариства.

Враховуючи наведені проблемні питання, вважаємо за доцільне звернутися до Закарпатської ОДА, ПАТ Укрзалізниця з проханням врахувати нашу думку при продовженні проекту «Історичний потяг на Боржавській вузькоколійці 2017» та звернути увагу на безперебійне функціонування Боржавської вузькоколійки як для мешканців регіону, так і для гостей.

Від імені учасників руху Друзі Боржавської вузькоколійки / Friends of Borzhava Narrow Gauge Railway Денис Добра

24 вересня 2017р.

Теги: вузькоколійка, апровоз

Коментарі

Вуву 2017-09-25 / 18:55:39
Людям потрібна вузькоколійка ... Людям потрібне НОРМАЛЬНЕ транспортне сполучення "як кров з носа" ... Це як ... "дорога життя" .
АаааааУууу ... балоги (з ВР)...ви вже "відсиділи свойі гузиці" ... Вийдіть в люди ... в народ ... Який вас вибрав ...чи ви вже забули свойі передвиборчі слова і обіцянки ...
Та ж зробіть вже щось для свого крайу .

Вуву 2017-09-25 / 05:27:21
Бардак Несусвітний.... І ніхто ніякойі відповідальності на себе не візме ... Так само як і НЕ візьме "додатковойі" ініціативи .........
Ні міністр іфраструктури Омелян ...ні маскаль ...ні рівіс ні голова правління "львівськойі залізниці" ...ВЗАГАЛІ НІХТО.
Чи може є надія ... Та крикнути догори ... До Гройсмана !? АааааааУуууу.... ВИ нас чуєте ???

НОВИНИ: Соціо

13:44
В Ужгороді талановитих школярів відзначили грошовими преміями
11:23
/ 2
На війні з росією поліг кавалер двох орденів "За мужність", 21-річний Роман Гапак з Ужгорода
23:40
Спостерігати вагітність безоплатно можна у 23 медзакладах Закарпаття – НСЗУ
19:44
В парках Ужгорода відновили роботу частини атракціонів, зупинених після НП в мотузковому парку
18:54
/ 1
На війні полягли Олександр Костриця з Ракова і Олексій Тирпак з Тур'я Пасіки Тур'є-Реметівської громади
15:54
У Великому Раківці Білківської громади провели в останню дорогу Володимира Поповича
01:26
/ 2
У Руській Мокрій Усть-Чорнянської громади попрощалися з Генадієм Лісовенком, який вважався зниклим безвісти з вересня 2022 року
00:14
Оприлюднено графік літніх канікул в усіх школах Ужгорода
00:10
"Укрзалізниця" призначила на 1-2 червня "гірський шатл" зі Львова до Рахова
21:54
В Ужгороді проходить Всеукраїнський з’їзд серцево-судинних хірургів
21:22
/ 1
На Запоріжжі поліг Едуард Федор з Перечина
20:40
На румунський берег Тиси навпроти Великого Бичкова винесло 10-го з початку травня потопельника
19:45
/ 2
У п'ятницю на КПП "Ужгород – Вишнє Нємецьке" запрацює модернізований пасажирський напрямок
18:13
/ 5
В Ужгороді повертатимуть громаді стоянку для літаків в аеропорту, передану в приватну власність
14:36
/ 1
Цьогоріч на Закарпатті влаштувалися на роботу 5 італійців, 5 румунів і 3 британці
11:29
Ляльковий театр та безкоштовна солодка вата: у "Світі Велетнів" відзначать День захисту дітей
10:58
/ 1
У Великому Раковці Білківської громади попрощаються з полеглим на війні з росією Володимиром Поповичем
21:10
/ 4
Закарпатська обласна станція переливання крові повідомила про "велику потребу в крові всіх груп Rh- для ЗСУ"
19:52
/ 1
На Донеччині поліг Юрій Бойчак з Розтоків Богданської громади
17:45
/ 1
На Харківщині поліг Андрій Малицький з Невицького Оноківської громади
16:01
У вівторок у Сасівці Неліпинської громади, що на Мукачівщині, прощатимуться з Віталієм Хомою
15:56
У Мукачеві відновлюють роботу роботу комунальні термальні басейни
20:31
У Ясіні на Рахівщині зареєстровано ще одну громаду ПЦУ
16:22
/ 2
Брати Рамачі і сербські руснаки
11:12
/ 1
Внаслідок ран, отриманих у бою, і після операцій, що тривали місяць, помер Олександр Трощак із Верхнього Коропця на Мукачівщині
» Всі новини