Бескидський тунель почнуть будувати у червні

«Укрзалізниця» залучає гроші ЄББР для будівництва тунелю. До 2017 року пропускна спроможність у напрямку Угорщини зросте вдвічі

Бескидський тунель почнуть будувати у червні

Асоціація «Інтербудмонтаж» в червні почне будувати новий Бескидський тунель на гроші ЄБРР та Європейського інвестиційного банку. Після завершення будівництва в 2016-му Україна зможе пропускати до Угорщини 100 поїздів на добу - удвічі більше, ніж зараз.

Тунель обійдеться в 102 700 000 євро, ще 50 млн буде потрібно для електрифікації ділянки і прокладки залізничних шляхів. «Зараз ми очікуємо затвердження проектної документації Кабміном, - каже начальник відділу з впровадження кредитної угоди «Укрзалізниці» Юрій Симчук. - Підготовчі роботи завершені більш ніж на 90%, гроші на цей рік виділені».

У «Інтербудмонтаж», що виграв тендер «Укрзалізниці», входять п'ять будівельних компаній: «Київбудінвест», «Укрспецтунельпроект», ЗАТ «Інтертрансбуд», «Інтербудтоннель», «СУ-9 ПОЛТАВАНАФТОГАЗБУД». Власник компанії - Володимир Петрук, який працював заступником голови НАК «Нафтогаз» у 2005-2006 роках.

Крижаний перевал

Діючий Бескидський тунель був побудований в 1881 році, коли Закарпатська область входила до складу Австро-Угорської імперії. Сьогодні він є частиною П'ятого міжнародного транспортного коридору, відомого ще як Критський коридор, який з'єднує Росію з Угорщиною, Словаччиною та Італією. По тунелю проходить 60% вантажоперевезень через західний кордон України.

Зараз тунель в аварійному стані. Під час Другої світової він був підірваний в шести місцях, але відновлений вже в 1946 році. Але оскільки габарити радянських, а тепер і українських поїздів більші, ніж західноєвропейських, тунель довелося поглибити. У ході робіт була порушена герметизація - в тунель пішла вода. Взимку з Бескидського тунелю щодня вивозять кілька вагонів льоду. Крім того, тунель одноколійний, через що поїзди нерідко простоюють.

Плани з будівництва нового тунелю замість нинішнього оформилися в конкретику тільки в 2004 році, коли Європейський банк реконструкції та розвитку виділив - під держгарантії - $40 млн на його будівництво. У 2007-му фахівці «Укрзалізниці» підготували кошторис проекту - він склав 2,1 млрд гривень. У 2011 році був проведений тендер на будівництво тунелю, в якому перемогла будівельна асоціація «Інтербудмонтаж», що запропонувала прокласти тунель за 102 700 000 євро. З них 17,7 млн ​​припадає на ПДВ - європейські банки не виділяють гроші на покриття непрямих податків.

Для «Інтербудмонтаж» контракт дуже важливий. «Зараз в Україні дуже мало будівельних контрактів, кожен - на вагу золота. За них борються десятки компаній - в тендері на будівництво Бескидського тунелю брали участь компанії з Австрії, Швейцарії», - розповів Forbes топ-менеджер компанії, що входить в асоціацію, який просив його не називати. Для «Інтербудмонтаж» будівництво тунелів - робота не нова. В даний час компанія будує дренажно-комунікаційний тунель діаметром 6 метрів в туркменському Ашгабаті. «У Туркменії ми вже побудували 22 кілометри тунелів», - підкреслює співрозмовник Forbes.

Крім ЄБРР, фінансувати будівництво буде Європейський інвестиційний банк, який домовився з «Укрзалізницею» про кредит на 55 млн євро. «Як тільки буде оформлена держгарантія під цей кредит, ми отримаємо гроші», - упевнений Симчук. Відсутні гроші на ПДВ - 17,7 млн ​​євро - дасть «Укрзалізниця». Ще 50 млн євро, які потрібні на електрифікацію і шляхи, дасть Львівська залізниця.

П'ять метрів зверху

Новий Бескидський тунель протяжністю 1764,5 метра - на 5 метрів довший, ніж нинішній - буде побудований за 30 метрів від діючого тунелю. Він буде двоколійний і зможе пропускати на добу 100 поїздів - удвічі більше, ніж існуючий. Швидкість проходження по ньому поїздів зросте до 60 км/год проти нинішніх 25-40 км/год. Після його запуску старий буде законсервовано.

Крім Критського коридору, Бескидський тунель стане частиною майбутнього трансконтинентального коридору Владивосток - Відень, по якому вантажі будуть транспортуватися з Китаю та інших країн Азіатсько-Тихоокеанського регіону. «По залізниці вантажі будуть приходити за 13-14 діб, тоді як зараз шлях по морю займає 28-29 діб», - зазначає Олександр Кава, координатор реформування транспортної галузі Координаційного центру реалізації економічних реформ при президентові України.

Коридор Владивосток - Відень є ініціативою Російських залізниць. Першочергові плани - будівництво залізниці «російської» колії (1520 мм) від словацького Кошице, куди підведена така гілка з України, до Братислави і Відня. У столицях Австрії та Словаччини росіяни хочуть побудувати кілька великих логістичних терміналів.

Андрєй Кірєєв

23 квітня 2013р.

Теги: тунель, Бескид

Коментарі

НОВИНИ: Економіка

13:47
Cезон лохини на Закарпатті стартував на два тижні раніше, ніж торік
19:14
У травні пасажиропотік залізничним маршрутом Київ-Чоп зріс на 221% – Укрзалізниця
14:54
Через змову на аукціонах суди визнали недійсними вже два спецдозволи "Голден Тайл" на видобуток глин на Закарпатті – дані прокуратури
01:25
Закарпатське вино отримало офіційне географічне зазначення: що це означає
20:19
/ 1
Кабмін вніс до реєстру індустріальний парк "Тячів" площею площею понад 60 га
19:25
/ 1
Видобування солі на Закарпатті зупинилося з початку березня через конфлікт співвласників
17:49
Закарпатське вино офіційно отримало спеціальне географічне зазначення
17:41
/ 1
У І кварталі 2024 р. Закарпаття імпортувало товарів на $189 млн більше, ніж експортувало
11:34
Дозвіл на видобуток піску біля Ужгорода терміном на 20 років продали з аукціону за 4,5 млн грн
11:29
"Укргазвидобування" розвиватиме на Закарпатті генерацію електроенергії з газу та "розкриватиме" його геотермальний потенціал
13:36
Суд відкрив справу про банкрутство кондитерської фабрики "АВК" в Мукачеві
13:50
Через змову на аукціоні Держгеонадр суд визнав недійсним спецдозвіл групи "Голден Тайл" на користування родовищем глин на Закарпатті
16:23
На Закарпатті торік із загального обсягу вирощених зернових та зернобобових культур 69,6% займає кукурудза, 26,1% – пшениця
17:57
З початку року найбільший товарообіг, за інформацією Закарпатської митниці, здійснювався з Німеччиною, Італією, Угорщиною, Чехією та Словаччиною
13:40
Завершено монтаж зернових елеваторів сухого порту "Термінал Чорнотисів" на Закарпатті
01:35
Чеський приватний перевізник RegioJet готовий інвестувати в електрифікацію євроколії на ділянках Чоп-Мукачево і Чоп-Ужгород
01:18
/ 3
Розпочалася чергова спроба визнати банкрутом Солотвинський солерудник
14:34
/ 2
McDonald's знову хоче відкрити ресторан в Ужгороді. Цього року
11:08
Фермери з окупованої частини Херсонщини знаходять себе у тепличному бізнесі на Закарпатті
14:16
/ 1
NSV Group і представники Італії, Німеччини та Польщі провели переговори щодо побудови на Закарпатті інтермодального логістичного центру Horonda Platform
16:30
Торік, в порівнянні з 2022-м, експорт на Закарпатті становив 69%, а імпорт – 84,5%
11:33
/ 1
На Закарпатті відкрили новий митний термінал
16:43
/ 2
Прокуратура взялась за компанії групи Голден Тайл, які з грубими порушеннями придбали закарпатські родовища глин
15:03
/ 8
На аукціоні за 13,87 млн грн продають землю та адмінбудівлю колишнього "Ужгородтеплокомуненерго" в центрі Ужгорода
15:19
/ 3
"Перечинське" "Френдлі Віндтехнолоджі" програло "ужгородцям" суд за родовище андезиту біля Ужгорода, продане за 75 млн грн
» Всі новини